Според Панайотов фактите са следните: „В МО са възлагани обществени поръчки без конкурс. Те много често са плащани 100% авансово, още преди да започне тяхното изпълнение“. Той припомни, че има указание от Министерството на финансите да се избягван авансовите плащания. „80% от обществените поръчки са проведени при 100% авансово плащане“, уточни Панайотов. Той заяви, че не са правени пазарни проучвания преди възлагането на поръчките, такива документи отсъстват.
„В МО има антикорупционен план. 5 или 6 точка в него е да се ограничи или намали предоставянето на обществени поръчки на един изпълнител. Този план е подписан от Красимир Каракачанов. През миналата година 99% са с посочване на изпълнител“, каза още министърът на отбраната. Той отказа да назовава имена на фирми.
Георги Панайотов подчерта, че МО не се прави ревизия, а проверки. Т
Той коментира и казуса с корабите, които са закупени без муниции. „Проектът за корабите е реализиран чисто. Корабите се строят. Сделката е добра, но въпросът е, че българската общественост е била на тъмно, че корабите са закупени без да са закупени боеприпасите. Сделката за Ф-16 е с боеприпасите. В единия случай имаме самолети с боеприпаси, а във втория – не“, посочи военният министър пред БНТ.
По отношение на процедурата за закупуване на бойни машини за пехотата, той отбеляза, че служебното правителство няма хоризонт да реализира тази сделка.
„В МС е внесен доклад от МО на 11 май, че „Терем“ има принципна готовност да произведе тези машини за пехотата. „Терем“ не разполага със съответната технология и на него му трябват подизпълнители. Не знам дали ще стане така или ще започне нова процедура“, каза Панайотов.
На въпроса дали е била успешна кампанията „Бъди войник“, Панайотов заяви, че недокомплектът в армията, т.е. незаетите места за войници е малко под 20%. Той не отговори на въпроса колко е бил в началото на кампанията.
„България е имала нужда от компания „Бъди войник“. Около 40% от тези, които са постъпили в армията са го направили в резултат на разяснителните дейности на Окръжията. В резултат на кампанията са постъпили в армията 0,2%“, добави министърът на отбраната. /БГНЕС