Етичната мода се грижи за нашето здраве и комфорт

Все повече хора в Европа, а и у нас се обличат според принципите на етичната мода, предаде репортер на БГНЕС.

Принципите на етичната мода повеляват хората да се обличат с дрехи, които са произведени изцяло от естествени материи, а хората, които са ги ушили да са получили справедливо заплащане за положения от тях труд.

Текстилната компания Cantarelli, която е разположила своето производство в дунавския град Русе, е един от законодателите на етичната мода у нас. Компанията се е заела с нелеката задача за образова българския и чуждестранния потребител коя дреха е правилна, как да инвестираме парите си при покупката на облекло, така че да носим етични дрехи, а не такива, които са произведени в трети страни извън ЕС без да се спазват каквито и да било правила, включително и с използването на труд, близък до робския.

„Обясняваме специално на нашите клиенти, че за тяхното здраве е много по-добре да носят дрехи от естествени материали, защото произведените от изкуствени материи са опасни. Така те ще се погрижат за здравето си и съответно ще се чувстват и по-комфортно“, заяви пред БГНЕС Аделина Иванова, ПР в текстилната компания Cantarelli.

За да може етичната мода да се утвърди, тя се нуждае и от малко подкрепа от страна на европейските институции, които да я защитят от нелоялните и силно агресивни лоши практики в текстилната индустрия. Аделина Иванова разказа, че вече са задействани такива процеси: „Трябва да бъдат сложени блокчейн на самите дрехи, където при сканиране може да се проследи откъде е минала дрехата и всеки един материал, също така да се видят самите брандове и какви стандарти спазват. По този начин крайният потребител наистина може да види дали един продукт е произведен етично и да направи своя избор“.

Други мерки, които могат да бъдат предприети е да не се позволява на брандовете, произвеждащи фаст фешън или бърза мода, да се налагат агресивно на пазара, дори ако може да бъдат принудени да спрат своето производство или да го преориентират към етично.

Cantarelli в момента са се концентрирали върху това да покажат силата на своя продукт по един нов начин, който да отговаря на съвременните изисквания на клиентите.

Аделина Иванова

„Нашата марка е 50-годишна и се е развивала много добре. Днес времената са други и започваме да се насочваме към крайните потребители, които мислят по-различен начин. За целта участваме в най-големите световни модни панаири. Интересуваме се от желанието на клиентите и им предлагаме това, което искат“, заяви Аделина Иванова. /БГНЕС