"Стелантис"
Групата "Стелантис", която е собственик на марките Фиат, Крайслер, Джип и Пежо, наред с други, се отказва от разработката на двигатели с вътрешно горене и планира да инвестира 30 милиарда евро, за да електрифицира своите модели до 2025 година.
Опел трябва да бъде 100% електрически в Европа до 2028 г.
Фиат също ще бъде, след като цената на електрическите автомобили стане сравнима с тази с бензиновите двигатели. Електромобилитесе очаква да се появят между 2025-2030.
"Фолксваген"
Германският гигант иска да бъде световен лидер в производството на електрически превозни средства. Неговият модел ID3, стартиран в края на 2020 г., се бори с Tesla за първото място на европейския електрически пазар.
Компанията очаква електрическите превозни средства да съставляват половината от всички продажби до 2030 г. и "почти 100 процента" до 2040 г. на основните си пазари.
Той е заделил 73 милиарда евро инвестиции и подобно на Tesla планира да създаде глобална мрежа от зарядни станции.
Висококачествената марка Ауди се очаква да бъде 100% електрическа през 2033 година.
Ламборгини възнамерява всички негови спортни автомобили да бъдат хибридни до края на 2024 година.
"Волво"
"Волво" е собственост на китайската група Geely и до 2030 г. вече планира да не предлага модели с вътрешно горене, включително хибриди. Същата дата важи за Бентли и Форд в Европа.
Шефът на "Волво" Хакан Самюелсън заяви пред АФП през март, че до 2025 г. "половината от автомобилите ще бъдат електрически".
"Ягуар" и "Ланд Роувър"
Тези емблематични марки са собственост на индийската група Tata, която планира да отдели голяма част от годишния си инвестиционен бюджет от 2,5 милиарда британски лири (2,8 милиарда евро, 3,3 милиарда долара) за електрически превозни средства.
"Ягуар" очаква да бъде напълно електрически до 2025 година.
"Рено"
Френската група беше една от първите, които предложиха електрическо превозно средство Zoe и очаква, че електромобилите ще съставляват повече от 65% от автомобилите ѝ до 2025 г.