Основните констатации са, че трябва да се обърне повече внимание на разработването и реализацията на инвестиции в продължаващата квалификация на учителите, а съществуващите форми на практиките за продължаваща квалификация не са синхронизирани, казаха на конференцията.
Проблем пред родното образование е застаряването на учителите. 36.1% от тях са на възраст между 51-60 години, 17% са над 60 годишна възраст. Едва 4.3% от учителите са на възраст между 21-30 години. Вдигането на учителските заплати е увеличило бройката на младите учители, но техният процент все още е прекалено нисък, за да твърдим, че проблемът е решен.
Регионите, които имат най-ниски резултати на тестовете PISA са тези, които имат и най-голям брой неквалифицирани учители. На много места в страната учителите, които преподават нямат квалификационна степен.
В областите Добрич, Разград, Силистра, Търговище, Шумен 37% от учителите нямат такава степен, а в област Видин са почти 40%. От МОН предлагат спешни мерки, за да се разреши този проблем.
Част от идеите са да се въведат индикатори за стандартен преглед и анализ на работната сила, както и индикатори, които да наблюдават нивото на дейност за продължаваща професионална квалификация. /БГНЕС