„Скоро излезе доклад на МРРБ, където твърдят, че „Аспаруховият мост“ все още е годен да бъде използван. Стана обаче пътен инцидент, който ни показва, че определено има някакви дефицити и може би е разумно да се вземат някакви мерки, но какви, може да се каже едва, след като бъде извършена целенасочена инспекция“, заяви тя и обясни, че тези инспекции са въведени чрез директива на ЕС и те се прилагат в редица държави, дори и в такива, които са извън съюза.
Тя коментира и излезлия доклад за състоянието на мостовото съоръжение. Според нея е много важно какви данни са използвани и дали те почиват на актуалната обстановка.
„Много е важно да обърнем внимание кога е правен един доклад и към кое време е съотносимо. Не мога да ви кажа дали това, което някой е посочил, е съотносимо към конкретните условия, които в момента са на това трасе. Снимки, които са от 2019 г. по отношение на шосейната инфраструктура да бъдат съотносими към този момент“, коментира Русинова и даде за пример това, че ако сега се мине по една улица знаците може да са по един начин, а след час те да са обърнати, но е важно стопанинът на пътя непрекъснато да поддържа организацията на движение в годност.
„Не е изключено обаче да има такива дефицити. Не е изключено и обезопасителната система за пътища да не е отговаряла. Но начинът, по който ние избираме подходящата обезопасителна система се базира на анализ, който се извършва от инженери“, добави още тя и уточни, че на мястото на инцидента пътят не е бил ремонтиран.
По отношение на неравностите на пътя, тя посочи, че навсякъде има такива и България не прави изключение по този показател.
Русинова припомни, че в петък Европейският център за транспортни политики е внесъл искане в Министерския съвет за отпускане на 35 млн. лева допълнителен бюджет за пътна безопасност.
„Това е едва 1% от необходимите средства, които могат значително да допринесат и да подобрят пътната безопасност. Все пак 35 млн. лева за следващата година са по-добре от нула лева за тази година“, коментира тя и призова да се задълбочат целенасочените инспекции по пътна безопасност, както и да се извърши анализ и оценка на риска по пътната инфруструктура и да се направи план-сметка и бюджет къде са най-рисковите места и колко време и средства ще са необходими, за да се започне тяхното отстраняване. /БГНЕС