На въпрос защо резултатите от грамотнтостта на учениците са толкова тревожни, Денков коментира, че един от създателите на PISA е коментирал, че "учениците знаят много, но не знаят как да прилагат наученото". Това мери PISA - тя показва, че имаме проблем точно в тази част на системата - не децата да учат имена и дати, а да бъдат обучени как да анализират текста и да защитават тезите си, допълни премиерът, който е и бивш министър на образованието. Няма нужда от нова реформа, трябва да променим целта на образователната ни система, според която учениците трябва да могат да ползват знанията си, за да се справят с живота. Един от основните елементи да променим това е начина на изпитване на децата - както ги изпитват, така и те се подготвят - те възпроизвеждат факти, не ги анализират. Но когато поискаш промени, много трудно получаваш подкрепа, допълни Денков.