Деца изучават законите на науката докато играят

Владетелят Хиерон II поръчал на златар да му направи златна корона. Нямал му особено доверие и помолил древногръцкият учен Архимед да установи дали не е смесил златото с други метали, но без да поврежда короната. Един ден Архимед се къпел и забелязал, че потапяйки се във водата, нейното ниво се повишава. Веднага разбрал, че този ефект може да бъде използван и за определянето на обема на короната. Разделяйки масата на короната на обема на изместената вода, Архимед получил нейната плътност, но тя била по-ниска от тази на златото. Така се установило, че към златната корона били добавени и други, по-леки и евтини метали.

Този момент от историята на науката грабва най-много посетителите в Детския научен център, който се провежда днес за първи път на открито в Борисовата градина. В него малки и пораснали деца наблюдават много интересни експерименти, които им позволяват да се запознават и изучават законите на науката докато играят.

„Събитието е безплатно. Всеки може да дойде и да участва. Имаме четири зони – арт зона, зона с научни демонстрации и експерименти, зона за правене на кратки анимационни филмчета и зоната „Строежко“, в която малки и големи могат да строят с огромен конструктор. Всичко е на открито, на чист въздух“, разказа за БГНЕС директорът на „Музейко“ Бистра Кирова.

За да опознаят децата по-лесно необятния свят на науката, организаторите наблягат най-много на експериментите, без значение в коя област са те – физика, химия, биология, механика и много други. „Когато нещо наистина се случи пред погледа на децата, те веднага го научават и искат да правят още и още експерименти“, разказва още тя.

Според нея децата учат най-добре докато играят, каквато е и философията на всички детски музеи по света. Чрез играта ученето през летните дни може да бъде забавно и необикновено. /БГНЕС