Богдан Милчев: Новият регионален министър да пресече корупционните практики за милиарди на Шишков и Караджов

Новият регионален министър Андрей Цеков трябва да предприеме конкретни действия до края на седмицата за пресичането на корупционните практики, започнали при служебните правителства на президента Румен Радев.

Това заяви в интервю за БГНЕС Богдан Милчев, председател на Института за пътна безопасност (ИПБ).

Той потвърди информацията, че през последните дни от управлението на служебния кабинет ударно са раздадени 4 милиарда лева за ремонт на пътища през следващите 4 години.

„През тези две години ИПБ не е спирала да сигнализира през медиите, включително и прокуратурата, за изключително много корупционни действия от страна на ръководството на Министерството на регионалното развитие и благоустройството“, припомни Богдан Милчеви и подчерта:

„И при министър Гроздан Караджов, и при министър арх. Иван Шишков са налице обръчи от фирми, които са в абсолютна симбиоза с ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), което обслужва не обществения интерес, а няколко фирми, които могат да се видят от регистрите на обществените поръчки“.

Милчев заяви, че новият регионален министър може да прекрати незабавно всички обществени поръчки, които са пуснати в последните няколко седмици, защото е налице абсолютно безочливо поведение от страна на АПИ. „Отстраняват се абсолютно всички участници в конкурсите и остава само един-единствен – този, който е посочен, че трябва да спечели. Всички останали се отстраняват под предлог пълни измишльотини“, уточни той.

Богдан Милчев, Институт за пътна безопасност

„Ако министърът не се разпореди още днес и не предприеме и кадрови, и организационни промени в АПИ, „Автомагистрали“ и не покаже ясни сигнали, че няма да бъде като министрите Шишков и Караджов, това ще означава, че си пазят един на друг гърба“, каза ръководителят на Института за пътна безопасност.

Според него Андрей Цеков трябва да е наясно, че няма кой да го остави да се учи да бъде министър.

„Пътищата в България се нуждаят от незабавни действия. Едно от първите неща, които той трябва да направи още в първия си работен ден е да отпуши и ревизира ремонта на АМ „Тракия“, който в момента се извършва от „Автомагистрали“. Незабавно да смени цялото ръководство на „Автомагистрали“, които саботират цялата държава с този ремонт“, призова Милчев. Той посочи, че километри от АМ „Тракия“ са затворени, там няма никакви работници с часове, а се образуват километрични опашки, издевателства се върху хората без да се извършват никакви ремонти на практика.

„Ако министър Цеков не предприеме действия веднага, тогава не е наясно какви проблеми трябва да решава. Ако си решил да ставаш регионален министър и някой друг от старите трябва да ти обяснява, тогава катастрофите по пътищата ще продължат“, заяви Милчев и призова министър Цеков да покаже нови правила за прозрачност в дейността на АПИ, такива, каквито при Шишков нямаше. /БГНЕС