"За нас причината за лъжливия доклад от вчера е, че никой от това правителство няма намерение да изплаща парите на пътно строителните фирми, защото най-вероятно няма пари”, заяви председателят на Управителния съвет на ББК инж. Стефан Чайков.
"Състоянието на пътищата в различни области е съвършено различно и ремонтите са съвършено различни, така че спекулации с цени няма нужда да има, защото в различните области те са с малка разлика, предвид спецификата на добиваните материали. Нашите дейности, както завършени, така и започнати, са узаконени – един път със споразуменията, подписани между АПИ и пътно-строителните фирми през ноември и един път в НС и в сегашните споразумения, подписани с АПИ при сегашното правителство. Няма как сегашното правителство да обвинява пътно-строителните фирми”, допълни инж. Чайков.
„Ремонтът на малките кръпки на пътя и тези, които са от нормативния ремонт на поддържане, имат гаранция – първите, от които 6 месеца, а вторите 3 години”, допълни зам.-председателят на ББК Живко Ненев. Той подчерта също така, че всяка държава в ЕС има индексация, докато в България тя все липсва.
Инж. Лазар Лазаров, изпълнителният директор на камарата заяви, че ББК е изпълнила наредбата за Устройството на територията. В отговор на думи на Асен Василев от сряда, той коментира, че заданията за строителство са били след заданията за проектиране и че сроковете за изпълнение са напълно спазени.
Пътно-строителният бранш има да получава 520 млн. лева за доплащане на извършени дейности от 2020 г., включително, 1,2 млрд. по започнатите работни дейности, и над 180 млн. лева по договорите с автомагистрали за ново строителство и предоставяне на материали.
Крайният срок, който браншът дава да види тези суми е 30 юни. /БГНЕС