Създаването и възможността за възникване на картели е един вид изкривяване на пазара, т.е. първичният продукт, който е необходим за изработването на дадената стока, е на ниска цена, а това, което купуваме ние като крайни потребители, е твърде скъпо. "Може да има изкривяване на пазара чисто от търговска гледна точка в търговските вериги - по-голяма надценка, но знаем, че крайния потребител е този, който плаща сметката за абсолютно всички правилни и неправилни решения, взети без значение от кого", подчерта Майорски.
Всички млекопреработващи компании бяха отлично финансирани по време на Ковид-кризата, и когато се повишиха цените на енергийните суровини, те бяха финансирани с цел задържане на инфлацията и цените. "Ние, обаче, като потребители, това не го усетихме по никакъв начин", смята експертът.
Според него производителите са виновни за високата цена. "Производителите произвеждат на определена цена, предлагат на търговските вериги, те калкулират тяхната печалба и излиза към крайния потребител. Една от институциите, които могат да се борят с това, е КЗК, която може да направи разследване. Тя следи за създаване на картели - да разследва, да установи, да излезе със становище и да каже реално има ли такова нещо, или това е нормална търговска практика, в което ние съмняваме", посочи той.