Акад. Ревалски смята, че тук ще трябва и училището, както и науката да намерят начин, по който да може адекватно да се оцени трудът на този, който е създал такъв продукт, да може да се разбере, че е негов авторски, а не просто събран чрез чатбот.
В една област като математиката, има различни начини, по които да се разбере, например, дали едно дете може да решава дадена задача, дали само е намерило отговора, или как разсъждава, най-лесно може да стане по класическия начин – изпит на дъската, задаване на въпроси по време на проверка на домашното, даде пример той.
На въпроса кои професии ще убият чатботовете, акад. Ревалски отговори: „Трудно ми е да кажа, но всичко, което е свързано с набирането на информация под определени групи, като енциклопедии и други, може да бъде застрашено, защото човек вместо да ходи да търси някъде, да отвори книга, ще може да получи тази информация оттук.“
Ученият уточни, че тази информация не е точно тип енциклопедична, чатботът може да ходи на различни места да събира информация за нещо, и при това тя в голяма степен е достоверна информация.
„Изкуственият интелект е нещо, което се развива лавинообразно в последните години. Ние го виждахме повече в това, че колите вече могат сами да се движат, някои неща са роботизирани, но в този момент получаваме нещо качествено ново, защото това е самообучаваща се програма, тя ще става все по-добра. Това е типичен пример на изкуствен интелект, защото в него са заложени елементите на самообучение и това при всички положения, независимо в коя област, ще доведе до голяма трансформация на работна сила, на професии, които ще изчезнат, но пък нови ще се появят. Човек трябва цял живот да се учи“, заключи акад. Ревалски. /БГНЕС