"Електротранспортът е ключов за развитието на града. Тролейбусните линии са с най-голям потенциал за развитие и привличане на нови пътници. Двете основни причини за това са, че тролейбусните маршрути преминават през централна градска част и дават удобни връзки с кварталите, включително за прекачване, както и обслужването с нови превозни средства. Планираме закупуването на 30 броя съчленени тролейбуси и 15 броя соло тролейбуси за разкриване на две нови тролейбусни линии, както и за намаляване на интервалите на движение по ТБ2, ТБ5, ТБ7, ТБ9", каза още Контрера.
Кандидатът за кмет информира, че се предвижда разкриване на нова тролейбусна линия до кв. „Враждебна“, която да осъществява връзката между централната градска част и район „Кремиковци“.
"Предвиждаме 100 млн. лв. за 2024-2027 г. за ремонт, рехабилитация и поддръжка на трамвайния релсов път и трасетата на тролейбусните линии", допълни той.
Контрера планира през 2024 г. да започване ремонт на трамвайното трасе на ТМ6 в кв. „Обеля“ и ремонт на трамвайното трасе по ТМ22 по ул. „Пиротска“.
По отношение на трамвайния транспорт ВМРО залага на продължаване на политиката на електрификация на обществения транспорт.
„Планираме закупуването на 20 нови нископодови и климатизирани трамвайни мотриси за нуждите на ТМ20, ТМ22 и ТМ23, с които да се заменят сегашните стари трамваи. Предвиждаме доставката да обслужи и новото трасе на бул. „Копенхаген“, което трябва да бъде изградено и да се ползва от 2025 г. За периода 2024-2028 г. продължаваме започната програма по модернизация на трамвайния транспорт с доставката на 30 нови трамвая за линии ТМ6, ТМ10, ТМ4 и ТМ3", подчерта Контрера. /БГНЕС