Вълчев: С учителите и родителите имаме обща мисия да направим децата по-добри

Със Стратегията за възпитателна работа в образователните институции 2019-2030 искаме да провокираме разговор за възпитателната функция, за партньорството между образователните институции и семейството. Ние имаме нужда от относително съгласие по отношение на това в какво трябва да възпитаваме децата си.

Това съгласие не трябва да бъде наложено, а постигнато с училищните общности. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на представянето и обсъждането на Стратегията с учители, началници на регионални управления на образованието и синдикати, предаде репортер на БГНЕС.

„Фокусираме вниманието върху възпитателната функция, търсим най-подходящите инструменти, но това няма да са инструменти, с които ще се опитаме да наложим по-различни правила от тези, които има и в момента в системата. Проведохме вече един такъв разговор. Той показа, че имаме относителен консенсус по отношение на целите на възпитателната функция, това какво трябва да възпитаме в децата си. Сега фокусът е насочен върху взаимодействието между учители и родители и върху инструментите, с които може да усилим тази функция. С учителите и родителите имаме обща мисия да направим децата по-добри, по-можещи, по-образовани и трябва да намерим начин да обединим усилията си и да успеем да реализираме тази стратегия“, заяви Вълчев.

Той уточни, че разглежданият документ е предварителен и няма краен срок, в който той да влезе в сила. В него е заложена мисията на Стратегията, която е да формира личностни качества, ценности, нагласи и мотиви, които да подпомогнат пълноценното развитие на детето и учениците като индивидуалност и член на обществото.

Вълчев коментира и изпратеното от ректора на УНСС Стати Статев отворено писмо, в което казва, че не са получили пари от държавата за строежа на новия им корпус.

„Нямаме бюджетен ангажимент и право на разход, гласуван в Закона за бюджета или в постановление на МС. Имаме уверение на министъра на финансите, изразено в писмо от края на 2016 г. че ще бъде дофинансиран проектът. Този ангажимент все още е валиден. В момента спорът е дали първо трябва да се усвоят средствата от оперативната програма и след това да се предоставят средства от бюджета или обратното“, обясни той и добави, че в казуса участват МРРБ, Министерство на финансите и МОН.

Той обеща скоро да бъде уточнена технологията и подчерта, че в бюджета на МОН няма заложени такива средства и не може да помогне на УНСС./БГНЕС