Трите най-добри филма на Патрик Суейзи

Патрик Суейзи ни напусна преди дванадесет години, но много от неговите филми са хитове на всички времена и за поколения зрители. Ето трите най-добри филма с него, представени от критиците на ТАС

Мръсни танци (Dirty Dancing, 1987)

Действието на филма се развива през 1963-та година. Семейството на богат лекар пътува до луксозен хотел за лятната си ваканция, където клиентите се забавляват и обслужват всестранно. Сред аниматорите има професионален танцьор Джони (Суейзи), в когото лекарската дъщеря с прякор Бейби (Дженифър Грей) веднага се влюбва. В същото време в хотела почти всеки има свой бурен личен живот и скоро партньорката на Джони ще изпадне в трудна ситуация, тогава Бейби, тайно от семейството си, ще трябва да се научи да танцува и да я замести на представление.

Този филм направи Суейзи суперзвезда. Това е страхотна мелодрама с добър сценарий, актьори и истински танци. Но филмът не е за изкуството на танцьорите, а за животът и любовта. И заслужава да се отбележи, че за разлика от други романтични шедьоври като "Хубава жена", "Мръсни танци" наистина е филм на живота, а не приказка за любовта.

Призрак (Ghost, 1990)

Сам и Моли (Суейзи и Деми Мур) се обичат, живеят заедно, занимават се с домашна керамика (една от най-известните любовни сцени в киното) и като цяло се радват на живота. Връщат се вкъщи късно една нощ и са нападнати от обирджия. Сам започва да се бие с него и умира. След като се превръща в призрак, той разбира, че обирът не е случаен и Моли е в опасност, но тя не го вижда и не го чува. Тогава Сам намира мошеничка екстрасенс (Упи Голдбърг), която го чува, но всъщност не иска да общува с него.

"Ghost" се превърна в истинска филмова световна класика. Очевидно филмът е пример за това какво се случва, когато всичко се е получило както трябва. Патрик Суейзи първоначално не е бил поканен за главната роля, но продуцентите му се обаждат, след като видели интервю с него, в което той се просълзил. Ролята на медиума не е написана за Упи Голдбърг, но Суейзи убеждава продуцентите да ангажират именно нея.

„Точка на пречупване” (Point Break, 1991)

Бивш футболист, който сега е агент на ФБР Джони Юта (Киану Рийвс), заедно с партньора си (Гари Бъзи), се опитва да хване банда, която редовно ограбва банки с маски на американски президенти. Партньорите вярват, че обирджиите са сърфисти, затова Юта прониква в местната плажна общност сърфисти, където, разбира се, се влюбва в момиче и се сближава с лидера на бандата на име Боди (Суейзи). В резултат на това агентът ще трябва да реши кое е по-важно: работата, хобито, приятелството, любовта или съвестта.

Режисьорът на филма Катрин Бигелоу е може би единствената жена в света, доказала се като майстор в жанра ешън кино. Това не означава, че „Точка на пречупване” няма да се хареса на дамите – той е просто енергичен и динамичен трилър. Така че бившата съпруга на Джеймс Камерън (Бигелоу) по отношение на екшъна може да се конкурира достойно с бившия си съпруг. Суейзи тук е в ролята на бунтар и анархист, но е основен герой във филма. Когато агентът на ФБР започва да споделя ежедневието си със сърфистите и прониква в начина им на живот, той самият престава да разбира къде е границата между доброто и злото. И може би прекалено претенциозният край на филма доказва точно това. Филмът е изпълнен с преследвания, престрелки, битки, сърфиране, скачане с парашут и любов - ако не сте го гледали - пропуснали сте много./БГНЕС