Цената на нощувките (22%) и самият курорт (20%) продължават да са водещите критерии, които формират избора за място за почивка. Спрямо предходната година се отчита повишаване на важността на фактори като тишина и спокойствие.
В контекста на пандемията от коронавирус, екипът на „Тренд“ зададе и няколко въпроса, касаещи нагласите на гражданите да посещават публични места. Близо половината (47%) от анкетираните споделят притеснения да почиват в чужбина заради пандемията от COVID-19, докато 40% не споделят такива притеснения. Малко повече от половината българи (53%) нямат притеснения обаче да посещават места, където има много хора. Близо две трети (62%) пък са тези, които не се притесняват да отидат на ресторант или кафе, спрямо 31%, споделящи притеснения. 55% нямат притеснение да ходят на плаж в контекста на пандемията от COVID-19. При всички тествани опции отчитаме ясна зависимост спрямо възрастовата категория – младите в най-малка степен споделят подобни притеснения, докато по-възрастните в по-голяма степен.
Близо една трета (30%) от българите са на мнение, че през последните години България става по-добро място за летен туризъм. На противоположното мнение са 18%, а около една пета (21%) смятат, че няма промяна в последните години, сочи още изследването на социологическата агенция. /БГНЕС