Такуя Аояма: Туризмът в България трябва да заложи на автентичните преживявания и традиции

Има нещо уникално в природата, културата и хората в България. Туристическият климат в България се променя и все повече световни брандове искат да инвестират тук. Вашият туризъм трябва да заложи на автентичните преживявания и традиции в страната.

Това заяви Такуя Аояма, мениджър „Развитие“ в Hyatt International за Централна и Източна Европа, Балканите и страните от бившия СССР за предаването на английски език на БГНЕС.

Веригата хотели „Hyatt“ в България се разраства. Съвсем наскоро е открит „Hyatt Regency“ в Правец, а до този момент има четири хотела на Черно море. Предстои отваряне на нов хотел там следващата година.

През уикенда международният туристически форум „Предизвикателства и възможности в туристическия сектор в България” се състоя в „Hyatt Regency“ в Правец, като според Аояма дестинацията е избрана заради красивата природа около него и това, което може да предложи на гостите – прекрасна конферентна зала, басейн, голф игрище…

„Има нещо различно, нещо уникално в културата, природата, в хората тук, в България. Имаме база да направим нещо различно и интересно тук“, каза Аояма.

Според него туристическият климат в България се променя.

„Все повече световни брандове, като „Хилтън“ например, искат да инвестират тук. Но не само България, а и други страни в балканския регион трябва да направят повече, за да промотират себе си“, добави той.

За да има успешен туризъм в България, според японският мениджър, страната се нуждае от инфраструктура в областта на въздушния и наземен транспорт, но преди всичко трябва да заложи на автентичните преживявания като забавления, храна, като и продажби на автентични, местни продукти.

„В този аспект можете да се поучите от Турция, която успешно се справя в това отношение“, каза той.

„Не трябва да се опитвате да се борите с известни брандове, вие имате например своето известно кисело мляко, популярно и в Япония. Трябва да заложите на това, в което е вашата сила – розовото масло, СПА курортите, и трябва да ги популяризирате. За това може да помогне и частният сектор“, убеден е Такуя Аояма.

В България винаги е имало много японски туристи, увери той.

„Но трябва да направите повече за популяризиране на българското извън граница. В Токио например има само един български ресторант“, възмущава се мениджърът.

От позицията си на успял в туристическия бранш, работейки в миналото за компании като Saison Group (бивш собственик на InterContinental Hotels), Holiday Inn Worldwide, Andersen и Starwood Hotels & Resorts, Такуя Аояма даде формула за успешен туризъм в нашата страна.

„Ако промотирате дадена дестинация добре и ако тя се управлява добре, с успешен мениджмънт, ще бъдете успешни. Защото има много неща, които японският турист би искал да види тук – страхотната природа, прекрасното вино, вкусните зеленчуци и голямото забавление. Когато не приемате нещата прекалено сериозно, вие умеете да се забавлявате много“, каза той с усмивка.

А сред нещата, които най-много обича в България, е ракията. В нея той вижда символично значение.

„Женен съм за румънка от 22 години, така че съм разбрал, че ракията е нещо, което свързва хората на Балканите – турци, българи, румънци, сърби. Трябва да представяте своята ракия навън много повече. Тя е част от споделената традиция“, завърши Такуя Аояма. /БГНЕС