Алипиев допълни, че е много трудно потребителите сами да се борят с нелоялните практики. Затова е от изключително важна роля КЗП да осъществява систематичен и целеви контрол, който да решава проблемите на потребителите превантивно. Важно е и КЗП да може да работи съвместно с браншовите организации, защото според него, когато има бранш, това предполага желание за спазване на нормативната база, което ще допринесе и за изчистване на сивия сектор.
Третият, много важен момент, който Алипиев засегна, са способите за алтернативно решаване на потребителските спорове и по думите му е необходимо да се извърши промяна в законодателството, за да бъдат ефективни. „Потребителските спорове доста често са свързани с много нисък номинален интерес на спора и това е причината, поради която потребителите не намират мотив да тръгнат да търсят правата си по исков ред“, разказа той.
Когато обаче потребителите не търсят правата си, у търговеца се трупа чувство на безнаказаност, но също така се трупа и социално напрежение в самите потърпевши, което в един момент, когато достигне своя предел, започва да насочва своята енергия срещу неясен адресат, тогава най-често вината е отправена към моментните управляващите, но не винаги те са причината за тези проблеми, заяви Алипиев.
Средно КЗП получава около 20 000 жалби и сигнали на година. Според председателя обаче е по-важно КЗП да се концентрира върху това какви са пазарните проблеми, защото получаването на сигнали само по себе си не дава пълна представа за потребителските проблеми, защото голяма част от тях може и да не са стигнали до контролния орган или да са се решили без неговата намеса. /БГНЕС