Следващата част от „Лудия Макс“ ще бъде пристрастяваща
09.04.2024 - 07:51
Австралийският режисьор Джордж Милър определи своята поредица "Лудия Макс" като "пристрастяваща", докато се подготвя за премиерата на петия филм, чието действие се развива във високооктанов, постапокалиптичен свят с дългоочаквания "Фуриоза".
"Фуриоза: Сага за Лудия Макс", който излиза в края на май, е история за произхода на издръжливата жена-воин, изиграна за първи път от Чарлийз Терон в спечелилия "Оскар" блокбъстър от 2015 г. "Лудият Макс: Пътят на яростта".
По-младата Фуриоза ще бъде пресъздадена от Аня Тейлър-Джой, позната на по-широката аудитория от хитовия сериал на Netflix "Дамски гамбит".
Филмът ще получи бляскава световна премиера на филмовия фестивал в Кан в началото на следващия месец, но Милър сподели няколко ранни подробности за предисторията на киноконгреса CinemaCon в Лас Вегас.
Милър заяви, че идеята е породена от интензивната подготовка на "Пътят на яростта", за който той е начертал подробно детството и пътуванията на всеки герой, за да помогне на актьорите и екипа да се ориентират в света.
"Трябваше да разберем всичко за това, което виждаме на екрана - не само предисторията на всеки герой, но и всеки реквизит, всяко превозно средство, всеки жест", каза Милър.
Когато "Пътят на яростта" се превърна в хит, събра 380 милиона долара и спечели шест Оскара, Милър осъзна, че предисторията на филма е "богата история за разказване" сама по себе си.
В новия сюжет младата Фюриоза е отвлечена от дома си и попада в битка между Безсмъртния Джо - злодея от "Пътят на яростта" - и неговия съперник Дементус, изигран от Крис Хемсуърт, известен от "Тор".
Това е последният обрат в дългия път на франчайза, започнал с "Лудия Макс" от 1979 г. с младия, облечен в кожа Мел Гибсън, който се бие с жестоки банди мотористи.
По това време Милър работи като лекар в родната си Австралия и младият киноман е дълбоко засегнат от многото жертви на пътни произшествия, които среща в болницата.
С изключително нисък бюджет Милър не може да си позволи да снима в големите градове и е принуден да импровизира безлюден пейзаж след обществения колапс.
"Това беше истински късмет, но по случайност филмът - който иначе щеше да бъде съвременен, натуралистичен - се оказа по-скоро алегоричен, несъзнателно", спомня си Милър, който сега е на 79 години.
"И точно това доведе до "Лудия Макс" и затова все още ги правим. Защото те са много пристрастяващи."
"Фуриоза", каза Милър пред публиката на CinemaCon, "е различна".
"Не искаш един филм да бъде повторение на това, което току-що си направил... той трябва да бъде "уникално познат", както обичам да казвам." /БГНЕС