Следващата част от „Лудия Макс“ ще бъде пристрастяваща

Австралийският режисьор Джордж Милър определи своята поредица "Лудия Макс" като "пристрастяваща", докато се подготвя за премиерата на петия филм, чието действие се развива във високооктанов, постапокалиптичен свят с дългоочаквания "Фуриоза".


"Фуриоза: Сага за Лудия Макс", който излиза в края на май, е история за произхода на издръжливата жена-воин, изиграна за първи път от Чарлийз Терон в спечелилия "Оскар" блокбъстър от 2015 г. "Лудият Макс: Пътят на яростта".

По-младата Фуриоза ще бъде пресъздадена от Аня Тейлър-Джой, позната на по-широката аудитория от хитовия сериал на Netflix "Дамски гамбит".

Филмът ще получи бляскава световна премиера на филмовия фестивал в Кан в началото на следващия месец, но Милър сподели няколко ранни подробности за предисторията на киноконгреса CinemaCon в Лас Вегас.

Милър заяви, че идеята е породена от интензивната подготовка на "Пътят на яростта", за който той е начертал подробно детството и пътуванията на всеки герой, за да помогне на актьорите и екипа да се ориентират в света.

"Трябваше да разберем всичко за това, което виждаме на екрана - не само предисторията на всеки герой, но и всеки реквизит, всяко превозно средство, всеки жест", каза Милър.

Когато "Пътят на яростта" се превърна в хит, събра 380 милиона долара и спечели шест Оскара, Милър осъзна, че предисторията на филма е "богата история за разказване" сама по себе си.

В новия сюжет младата Фюриоза е отвлечена от дома си и попада в битка между Безсмъртния Джо - злодея от "Пътят на яростта" - и неговия съперник Дементус, изигран от Крис Хемсуърт, известен от "Тор".

Това е последният обрат в дългия път на франчайза, започнал с "Лудия Макс" от 1979 г. с младия, облечен в кожа Мел Гибсън, който се бие с жестоки банди мотористи.

По това време Милър работи като лекар в родната си Австралия и младият киноман е дълбоко засегнат от многото жертви на пътни произшествия, които среща в болницата.

С изключително нисък бюджет Милър не може да си позволи да снима в големите градове и е принуден да импровизира безлюден пейзаж след обществения колапс.

"Това беше истински късмет, но по случайност филмът - който иначе щеше да бъде съвременен, натуралистичен - се оказа по-скоро алегоричен, несъзнателно", спомня си Милър, който сега е на 79 години.

"И точно това доведе до "Лудия Макс" и затова все още ги правим. Защото те са много пристрастяващи."

"Фуриоза", каза Милър пред публиката на CinemaCon, "е различна".

"Не искаш един филм да бъде повторение на това, което току-що си направил... той трябва да бъде "уникално познат", както обичам да казвам." /БГНЕС