„Кръстовището е изключително натоварено в делнични дни. В час пик има трамваи, които преминават на почти всяка минута. Това затруднява както движението на трамваите, така и на моторните превозни средства. Целта на тази сигнализация е да бъде разрешен този проблем“, посочи Симеонов мотивите си да предложи това решение. Той поясни, че първоначалната идея на Общината била да се поставят светофари, което според него не са подходящи в случая, защото ще доведат до огромни тапи и парализиране на трафика.
„Спирачният път на трамваите е много по-голям, отколкото на моторните превозни средства. Триенето при гума-асфалт е много по-сериозно, отколкото при два метала както е при колело-релса. Нерационално е да се спира трамваят, той трябва да преминава с предимство така, както му е гарантирано в Закона за движение по пътищата. А сигнализацията е за да подобри осведомеността на водачите, че предстои преминаване на трамвай“, обясни Симеонов.
За целта в участъка вече са поставени сигнализационните елементи, които трябва да заработят съвсем скоро и, които при приближаване на трамвай ще мигат в жълто.
"С два датчика – един, който е на контактната мрежа и един датчик, който ще бъде на релсите светлините се задействат и започват да мигат“, добави още той и подчерта, че те работят на принципа на сигнализацията, която има на железопътните прелези. Инж. Симеонов не е напълно удовлетворен от реализирането на одобрения му проект, тъй като на едно от най-важните места не е поставена такава светлина.