Сайтове за дезинформация печелят 235 млн. долара от реклами

Приходи от реклами ефективно поддържат уебсайтове, обозначени като източници на дезинформация с милиони долари, показва проучване.

Въпреки разговорите за регулиране, експертите съобщиха за „Дойче Веле“, че въпросът се нуждае от „цялостно решение на индустрията“. Уебсайтовете, предназначени да подведат обществеността и да разпространяват дезинформация, получават реклами в размер на милиони долари от някои от най-големите компании в света - въпреки че последните вероятно не знаят за проблема. Около 20 000 уебсайта, представляващи риск от дезинформация, генерират приблизително 235 милиона долара годишно, показва проучване, публикувано от базиран в Лондон глобален индекс за дезинформация (GDI). „Дезинформацията се ръководи от множество различни участници с различни стимули“, каза за „Дойче Веле“ програмният директор на GDI Крейг Фаган. "Един от стимулите, които виждаме, е финансовият", добави той. Всъщност рекламните приходи отдавна допринасят за жизнеспособността на противоречивите сайтове, като бившият помощник на Тръмп и крайнодесен идеолог Стив Банън описва това като основен поток от приходи за десни медии във видеоклип, публикуван по-рано тази година. След по-нататъшно разследване „Дойче Веле“ установи, че реклами за големи германски компании присъстват в уебсайтове като Twitchy и Zero Hedge, които са маркирани като източници на дезинформация. Компаниите включват железопътния оператор „Дойче Бан“, автомобилния производител „Опел“, „Дойче телеком“, „Постбанк“ и др. Макар че е малко вероятно тези компании да са наясно, че техните рекламни пари ефективно финансират дезинформация, фактът подчертава проблема с днешната дигитална рекламна екосистема. /БГНЕС