Идеята за магистърската програма се ражда преди 2-3 години, заедно с разработката на проект за иновативно образование в хуманитарните и социалните науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във ВТУ, СУ, Югозападния университет в Благоевград и Техническия университет в Габрово в партньорство с университети в Гърция, Полша и Румъния. „За да стартираме тази магистърска програма през тази учебна година всъщност трябваше да извървим един доста дълъг път по подготовката на документация и осъществяване на сътрудничество и напасване с цел различните образователни изисквания“, сподели проф. Илиана Павлова.
Тя подчерта, че в магистърската програма преподавателите от ФЖМК са по-голям брой и са включени с повече дисциплини. „И това е съвсем закономерно, тъй като Софийският университет със своите традиции в тази област, е водещ в България“, заяви проф. Павлова.
По думите ѝ магистърската програма се отличава също и по начина на обучение. „Оборудвани са съответните зали във Факултета по журналистика и във Великотърновския университет, така че обучението да бъде в синхронен план, използвайки хибриден модел и чрез дигиталните технологии, но и присъствено в рамките на учебните зали“, уточни тя.
Проф. Павлова сподели, че самата магистърската програма е разработена и в редовна, и в задочна форма на обучение. „Предполагам, че тази година стартираме със задочна форма, понеже кандидатите са повече в тази посока“, обясни ръководителят на Катедра „Журналистика и връзки с обществеността“.
Освен проф. Илиана Павлова, лекторите, които ще преподават от ВТУ в съвместната магистърска програма „Дигитални комуникации и медии“, са доц. д-р Иво Инджов и доц. д-р Стефан Серезлиев. Преподавателите от СУ са проф. д-р Веселина Вълканова, която е и декан на ФЖМК, проф. д-р Николай Михайлов, проф. д-р Ефрем Ефремов, доц. д-р Светлана Станкова и др. „Това са хора, които са утвърдени в професионалната област, имат необходимите знания и умения, и в случая добре представят професионалното поле в рамките на тази програма“, заяви проф. Павлова.
Самата образователна програма включва дисциплини като „Комуникационен мениджмънт в социалните мрежи“, „Философия и етика на комуникациите“, „Комуникации в световни медии“, „Комуникационен дизайн в дигиталната среда“, „Бранд мениджмънт“, „Убеждаваща комуникация“ и др.
„Програмата е предназначена за студенти с квалификация в сферата на социалните, стопанските и правни науки, хуманитарните науки, педагогическите науки, сигурност и отбрана, т.е. даваме възможност на една много широка гама от възможности и студенти, които биха желали да надградят своите бакалавърска степен, знанията и уменията, които са придобили тогава, за да получат и съответно знания и умения в сферата на дигиталните комуникации и дигиталните медии“, посочи проф. Павлова.
В момента тече трето класиране, като се очаква след няколко дни да излязат резултатите, а следващата седмица предстои и записването на студентите, затова и към момента няма как да бъде съобщено колко души са се записали в магистърската програма.
На въпроса каква е ролята на дигиталните комуникации и медии в контекста на предизборната кампания и как те влияят върху имиджа на политиците, проф. Павлова отговори, че те като цяло са определящи за обществото ни, за начина на формиране на мнения и нагласи, а не конкретно и само в ситуация на предизборна кампания. По думите ѝ предизборната кампания в момента не прави изключение.
„Дигиталните комуникации са решаващи не само в предизборна кампания“, каза тя и добави, че мрежовата среда е изключително динамична, създава разнообразни форми за осъществяване на връзки и на формиране на различни нагласи и влияние в аудиториите. „Да, важни са и ще бъдат с все по-голямо значение оттук насетне“, заключи проф. Павлова. /БГНЕС