Пакетът "Fit for 55" определя първоначална цел за намаляване на емисиите с 55% през 2030 г. в сравнение с нивото от 1990 г.
Това включва задължения на ниво блок за разширяване на използването на устойчиви авиационни горива ("SAF"), които да се смесват с изкопаеми горива при всички полети, излитащи от европейските летища.
Те произхождат от източници като твърди битови отпадъци, остатъци от селскостопанската и горската промишленост, използвано олио за готвене, култури и растения, както и водород.
Тези технологии все още се развиват и крайният продукт е по-скъп, което води до допълнителни разходи за авиокомпаниите, задължени да ги използват, а пътниците ще трябва да плащат повече за полети.
Авиационният сектор се развива в Азия и Близкия изток и базираните там компании биха могли да извлекат големи ползи, тъй като не са подложени на тези ограничения, твърдят експерти от бранша.
"Европейската авиоиндустрия трябва да се примири с факта, че е по-евтино да заобиколиш идеите за намаляване на вредното въздействие върху околната среда, ако отскочиш извън Европа", заяви Карстен Шпор, главен изпълнителен директор на германския превозвач Луфтханза, на срещата на върха по въпросите на въздухоплаването "Авиокомпании за Европа" (A4E) в Брюксел в сряда.
Шпор заяви, че авиокомпания, която лети от Брюксел до Сингапур през Париж например, трябва да плати чрез схема за търговия с въглеродни емисии за европейската част от пътуването.
"Ако искате да отидете през Доха, не е необходимо да плащате за търговия с емисии, не е необходимо и да участвате в смесването (на SAF и традиционни горива)", каза Шпор.