Послания с антиевропейски привкус наредени по „Цариградско шосе“

Предизборни транспаранти на Воля, ВМРО, Валери Симеонов са поставени от двете страни по цялото протежение на столичния булевард „Цариградско шосе“, показа проверка на БГНЕС.

Срещу бившето кино Изток „грее“ ликът на Ирина Абаджиева-Репуц от Християндемократическата партия на България – коалиционен партньор на партията на Марешки за предстоящите избори. Посланието е „Доброто е възможно“. В отсрещната страна на булеварда от билборд призовава с послание и лидерът на партията и кандидат за евродепутат Веселин Марешки.

Няколко метра след транспаранта на Воля е издигнат този на ВМРО – Българско национално движение с основния кандидат Ангел Джамбазки, който ни казва „Браним България“.

Непосредствено след него пък е нареден и този на „Коалиция Патриоти за Валери Симеонов“, коалиционен партньор на ВМРО в третия кабинет на премиера Бойко Борисов. От текста личи, че съратниците на бившия вицепремиер ще залагат върху идеите за „ограда с Турция“, „тишина в курортите“, „защита на дребния бизнес“, „честност в политиката“.

Любопитен щрих е, че лидерите на двете партии Симеонов и Каракачанов в това управление не веднъж и два пъти се изправяха един срещу друг, водени от своето разбиране за патриотизъм. Формациите дори отказаха да се явят на предстоящите евроизбори. Съдбата обаче им отреди да стоят редом на булеварда един до друг в отстояване на патриотичната идея.

На възловия булевард виждаме и плакат на „Коалиция за България“, или иначе казано АБВ с основен кандидат за евродепутатското кресло проф. Боян Дуранкев. Както е известно партията на Георги Първанов и Румен Петков е известна със силно застъпени повече русофилски идеи и нескрита близост с Москва, отколкото с Брюксел. На тези избори АБВ ще останат в историята с намерението да вземат от бившите си съпартийци БСП името на коалицията, с което „столетницата“ се яви на избори преди години.

Подобна картинка с антиевропейски привкус може да се види не само на „Цариградско шосе“, по малките квартални улици и в най-малките населени места на страната.

Подобни послания заливат още интернет пространството, социалните мрежи и безброй щедро спонсорирани ПР материали от „патриотите“. Едно по-внимателно разцъкване на сутрешните телевизионни блокове най-често можем да видим кандидата на ВМРО Ангел Джамбазки, чиято предизборна кампания тръгна два месеца преди официалния старт с билбордовете дори в най-малко населените места.

Посланията на ВМРО

Сред основните цели пред ВМРО за евроизборите е да се даде сражение на "турската, антибългарска партия ДПС, която да бъде изместена от третото място”, заявява лидерът на партията и вицепремиер Красимир Каракачанов пред симпатизанти. „На първо място – на Турция чак след 100 години може да обсъждаме нейното членство в ЕС. Второ – защита на традиционните български ценности, история, култура, традиции. Ние не приемаме някакви чиновници в Брюксел, които са объркали своята сексуална ориентация, да ни я налагат на всички нас“.

Воля и българските родолюбци в прегръдка с крайнодесните в Европа

Партията на фармацевтичния бос многократно се е солидаризирала с крайнодесните идеи на френската лидерка Марин льо Пен, която между другото два пъти посети България за няколко месеца, за да подкрепи Марешки. Един от лайт мотивите е, че Европейският съюз е ръководен лошо и се е превърнал повече в административна машина за натиск на страните-членки, отколкото проект за подкрепа. Усилено се говори за Европа на нациите и за премахване на принципа „Европа на две скорости”, който доведе до нарастване на евроскептицизма в по-бедните държави като България. Политиката срещу безконтролното приемане на мигранти от Северна Африка и Близкия Изток е другата допирна точка. /БГНЕС