Нов музей за дигитално изкуство в Токио

Светлинни каскади, звездни дъждове и потоп от цветя в музея: японският художествен колектив teamLab ще открие новата си постоянна изложба на дигитално изкуство в Токио, след като предишната версия привлече няколко милиона посетители., предаде АФП.


В истински лабиринт, разположен под най-високия небостъргач в Япония (330 м), повече от петдесет инсталации взаимодействат помежду си и с публиката - от дигитални вълни, които се отварят под краката на посетителите, до разпръскване на венчелистчета при приближаването им.

"Нашата цел е да докоснем хората и да ги накараме да мислят за живота и света по по-позитивен начин", каза директорът на teamLab Тошиюки Иноко, като заяви, че иска да предложи "нови преживявания, показвайки нова и непозната досега красота".

За този нов проект, озаглавен teamLab Borderless и разположен в жилищния комплекс Azabudai Hills в Токио, "работата ни е продължение на предишните ни изследвания, като същевременно предлага ново преживяване", обясни Иноко.

Освен образи и звуци, инсталациите въздействат и на обонянието и вкуса. Чаят и сладоледът, консумирани в музея, също се превръщат в произведения на изкуството, покрити с цветя и листа.

Хората "възприемат света с телата си, но днес често възприемаме света чрез телевизията или интернет. Затова искахме да създадем преживяване, което да въздейства на всички сетива“, каза Иноко.

TeamLab, група от художници, на която той е съосновател през 2001 г., е представяла своите инсталации по целия свят - от Ню Йорк до Париж и Сингапур. Тя има и постоянни изложбени пространства в Шанхай, Макао и Пекин, както и друг музей в Токио.

Предишният teamLab Borderless посрещаше посетители в крайморския квартал Одайба от 2018 г. до 2022 г., като привличаше тълпи от посетители, включително ВИП личности като Ким Кардашиян, Кейти Пери и Илон Мъск, които споделяха снимки от преживяването си в социалните мрежи.

През 2019 г. изложбата печели рекордите на Гинес за най-посещаван музей в света, като през същата година е приела почти 2,2 милиона посетители. /БГНЕС