Най-странните джаджи на CES 2024

Технологиите често биват създавани, за да облекчат ежедневието ни. Миенето на зъби или използването на тоалетната не са изключение.

Ето някои акценти от множеството джаджи, представени на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас (CES), които имат за цел да направят ежедневието по-лесно:

Свръхзвукова четка за зъби

"Това четка за зъби за мързеливи хора ли е?", попита посетител на щанда на Y-Brush.

Френската компания е проектирала електрическа четка във формата на буквата "Y", която се поставя в устата и върши цялата работа за двадесет секунди вместо за две минути.

Идеята хрумва на основателя на фирмата един ден, докато си мие зъбите.

"Той си помислил: "Никой не може да издържи две минути".

Вече продавана в Европа, четката Y-Brush се предлага и в Съединените щати за около 100 долара.

Говорете с моята холограма

Посетителите на CES, минаващи покрай щанда на Holoconnects, може да изпитат момент на объркване: има ли човек в тази голяма кутия?

Това всъщност е холограма и истинският човек стои точно до нея, с лице към камера.

Холандската компания е специализирана в по-големи от реалния 3D холограми, прожектирани в прозрачни кутийни дисплеи, в реален размер или миниатюрни, за да бъдат поставени на маса или окачени на стена.

Холограмите са обект на любопитство от години, особено в развлекателния сектор.

Но Стив Стърлинг, директор на Holoconnects за Северна Америка, смята, че използването им става широко разпространено.

„В момента се провежда глобална конференция за разрешаване на спорове между Амстердам и Финикс. Така че свързахме експерт от Амстердам в панела“, каза Стърлинг.

Холограмните дисплеи се използват в хотелиерството, медицината и търговията на дребно.

Благодарение на изкуствения интелект в стил ChatGPT, Holoconnects може също да създава аватари, включително за знаменитости или експерти, които взаимодействат с обществеността, без да безпокоят истинския човек.

„Имаме виртуален сомелиер от винарна, на когото можете да задавате въпроси за това как се прави виното и подобни неща. Той ще ви отговори“, отбеляза Стърлинг.

Луксозен трон

„Това е най-умната тоалетна, която съществува в света“, каза Райън Гротегът, маркетинг мениджър в Kohler, американски специалист по дизайн на кухни и бани.

Гротегът има предвид Numi 2.0.

Numi се отваря, сякаш с магия, когато потребителят се приближи. След като се настаните, седалката се нагрява до предварително определена температура и след като потребителят е направил това, което трябва да направи, той може да стане и да се заеме с работата си, без да се тревожи за пускането на водата.

Numi 2.0 измива тоалетната, като адаптира количеството вода към продължителността на употреба (между 3 и 3,80 литра), след което прави дезинфекция.

Тоалетната е оборудвана с душове - чиято температура, налягане и други настройки могат да бъдат персонализирани - както и сешоар.

Магнитно дистанционно управление позволява на потребителя да избира опции, но Numi също приема устни инструкции с помощта на Alexa, виртуалния асистент на Amazon, който е интегриран в тоалетната.

Тоалетните, които разполагат с LED осветление в персонализирани цветове, са на цена от 10 000 долара в черно и 8 500 долара в бяло.

Очи с автофокус

Няма да имате нужда от лещи с Vixion01, който ви позволява да фокусирате почти мигновенно върху близък предмет и след това да отправите поглед надалеч. Джаджата се справя със задачата благодарение на сензори, които измерват разстоянието и адаптират лещите.

"Това са очила с автофокус", каза пред АФП Такуя Нонака, един от ръководителите на японската компания Vixion.

Очилата позволяват на потребителя да вижда фини детайли, а батерията издържа до десет часа.

От съображения за безопасност силно се препоръчва да не шофирате или да спортувате с тези очила.

На този етап те се предлагат само в Япония и то в един дизайн, на цена от 700 долара. /БГНЕС