Маркетингът на "Барби" навлиза в разгара си

Холивудските звезди се разхождат по червените килими в горещо розово, блясъкът се завръща, а компании от The Gap до Burger King си сътрудничат в розови цветове: Манията по "Барби" е навсякъде, тъй като горещо очакваният филм излиза по кината в цял свят, предаде АФП.

Производителят на играчки Mattel, който за пръв път представя емблематичната кукла през 1959 г., е сключил около 100 лицензионни споразумения за всичко - от ролкови кънки до четки за зъби - във връзка с летния филм на режисьорката Грета Гервиг.

Разбира се, Барби е голяма и в света на красотата - червила, ружове и огледала носят известното лого.

"През 30-те години, откакто следя и анализирам боксофисите и тенденциите, никога досега не съм виждал подобно нещо", казва Пол Дергарабедян, старши медиен анализатор в Comscore.

"Барби е създадена специално за маркетинг", каза той. "Перфектна е, защото Барби е играчка, тя вече е продукт, а освен това е начин на живот и цвят."

Филмът, в който Марго Роби е в ролята на Барби, а Райън Гослинг - в ролята на Кен, е обявен за един от най-големите блокбъстъри на сезона, като преди дебюта му в петък по кината в САЩ бяха организирани множество премиери по целия свят.

Сред компаниите, които искат да се възползват от манията по „Барби“, са Microsoft, Forever 21, Ulta Beauty, Hot Wheels, Chevrolet и дори застрахователната компания Progressive.

Влиятелната компания за цветове Pantone дори има нюанс, който отговаря на модата: 219C е официално Барби розово.

Mattel дори сключи сделка с конкурентния гигант Hasbro, който през есента ще пусне Барби версия на класическата настолна игра Monopoly.

В замяна на това Mattel ще покаже "Трансформърс" на своята игра с карти Uno във връзка с пускането на филм на Hasbro. /БГНЕС