Красимир Лалов: Заплахата от проектозакона „Макрон” не е отминала

Собственици на транспортни фирми излязоха на протест и в София. Те се събраха пред храм-паметника „Александър Невски“, откъдето пешеходно стигнаха до сградата на Европейския парламент. Протестът им блокира за кратко движението по ул. „Г.С.Раковски“, предаде репортер на БГНЕС.

Превозвачи протестираха срещу пакета „Мобилност” паралелно в София и в Страсбург

Пред сградата на ЕК те развяха лозунгите „Западът – убива, Изтокът – умира“, „Планът Макрон“ – началото на края на ЕС“.

„Протестът е за политиката на ЕС спрямо българските превозвачи. Проектозаконът Макрон не е оттеглен, той е временно спрян и изпратен на транспортна комисия. Схващането, че всичко е наред, не е истина. Истината е, че старите страни-членки се опитват да ни смачкат, да ни вземат работниците и да си оправят тяхната икономика, а ние докъдето стигнем“, заяви зам.-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов.

Той настоя да не се правят поправки, а проектозаконът да бъде изцяло пренаписан.

„Всичко искам да отпадне от проектозакона и да започне да се прави като белите хора, защото много от нещата си противоречат, те са неща, които не могат да станат. Те обаче помагат на западните страни да глобяват шофьорите ни. Има фирми, които са вече глобени с по 100-200 000 евро“, обясни Лалов и изрази надежда, в борбата за справедливост и равнопоставеност на Изтока и Запада да не бъдат сами, а да бъдат подкрепени и от други браншове.

Лалов разкри, че за да блокират разглеждането на проектозакона в Страсбург са изпратили 1600 промени и благодарение на това председателят Антонио Таяни днес е оттеглил проектозакона.

На въпрос на БГНЕС какво ще направят, ако все пак проектозаконът бъде приет в този вариант, Лалов каза, че тогава трябва да се замислим за оттеглянето ни от ЕС, тъй като в момента той само ни вредял.

По думите на изпълнителния директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България Димитър Димитров, ако законът „Макрон” влезе в сила повече от 80 000 превозвачи ще бъдат засегнати. Той добави още, че във времето са били направени много промени, които са водили до следващия абсурд и даде пример, че в началото е трябвало да се връщат само шофьорите. След направена промяна е трябвало да се връщат в страната си и камионите, както и те да напускат страната с товари. И според него проектозаконът трябва да бъде тотално пренаписан. /БГНЕС