Контрера: Ще се събудим без градски транспорт, ако не се увеличат парите

Кандидатурата на Грети Стефанова за председател на СОС е странна. Тя отказа да бъде кмет на „Красно село“, а сега иска да ръководи 24 общини.

Трябва да постигне споразумение за увеличаване на заплатите на работещите в общинския транспорт за 2024 г. с поне 15%, за да имат софиянци с какво да се придвижват.

Новият кмет Васил Терзиев категорично не се справя с тема чистота.

Това заяви за БГНЕС Карлос Контрера, член на Столичния общински съвет.

Той не е убеден, че точно днес ще се размразят ледовете в Столичния общински съвет. „Кандидатурата на Грети Стефанова е доста странна, защото Продължаваме промяната-Демократична България-Спаси София един месец упорстваха за кандидатурата на Борис Бонев, а сега точно преди сесията се появява другата кандидатура. Интересно с какво тя е по-добра от кандидатурата на Бонев“, каза Контрера.

Той припомни, че като общински съветник е работил със Стефанова през миналия мандат.

„Не смятам, че тя има достатъчно познания да ръководи работата. Спомняте си, че дори си направи отвод за кмет на район „Красно село“. Когато казваш, аз не съм способна да нося отговорност за един столичен район, а сега след една година съм готова да нося за 24, не ми си връзва“, заяви Контрера.

Той не вярва и БСП, и „Възраждане“ да подкрепят Стефанова, особено покрай случващото си с Паметника на съветската армия. „Те едва ли биха дали кредит на доверие. От ГЕРБ са категорични, че няма да подкрепят, така че и днес този опит за избор на председател ще бъде ялов“ прогнозира Контрера.

И докато СОС се опитва да избере своя председател вече пет сесии поред, напрежението в други ключови сектори се натрупва. Един от тях е градският транспорт, където трябва да се предприемат конкретни стъпки и да се поемат ангажименти, за да се намали възможността за ескалация. Контрера прогнозира, че ако не се постигне някакво споразумение между Общината и работещите в общинските транспортни дружества, е твърде вероятно да има стачка и това да се отрази на транспортното обслужване на града.

„Не изключвам и един ден да се събудим без обществен транспорт. Въпреки че Общинският съвет все още не може да заработи, трябва да се работи доста активно от кмета Васил Терзиев за постигане на споразумение за увеличаване на възнагражденията за 2024 с поне 15%. Да се работи за едно дългосрочно споразумение между синдикатите в транспорта и Столична община за следващите години – 2025 г., 2026 г. и 2027 г., за да имат хората, които работят в транспорта, сигурност, че техните доходи ще се увеличават“, заяви Контрера.

По отношение на другия наболял в последния месец въпрос свързан с почистването и извозването на боклука, той е категоричен, че новият кмет Васил Терзиев категорично не се справя с тема чистота.

„Там имаме провал на него и неговата администрация. Правеше впечатление, че още преди започването на предизборната кампания от ПП-СС говореха изключително остро срещу сметоподдържащите и сметоизвовзващите фирми, което веднага след изборите се прекрати“, заяви Контрера. Той си обяснява това с разговори, които не се виждат на сцената. „Податка за това е фактът, че Терзиев е внесъл план сметка за чистотата за 2024 г. с увеличение от 40 млн. лв., което е доста притеснително. В нея не виждаме нищо повече от това, което беше преди“, добави членът на СОС от ВМРО.

Според него може да се стигне наистина до криза, защото очевидно не се създава необходимата организация градът да бъде почистен и поддържан в добро състояние. „Улиците са кални, прашни, на места в кварталите не се извозват ритмично контейнерите за отпадъци и това буди недоволство. Те не успяха с едни клони да се справят, как да очакваме, че ще се справят с по-голямото задължение“, заяви Карлос Контрера. /БГНЕС