Георгиев: Комисията по транспорт одобри нашия законопроект за общинските камерите

Комисията по транспорт към Народното събрание вчера подкрепи Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата. Председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев защити предложенията на общините в него.

„Една година след трагедията на бул. Черни връх и седмици след инцидента на бул. Сливница, общинските табла за скорост са засекли над 200 автомобила, движещи се с над 200 км в час за един месец. Очевидно системата за контрол не работи добре и е нужна промяна, каквато гражданите очакват. Затова от СО и НСОРБ още през октомври подготвихме законопроект, внесен от народни представители от ГЕРБ-СДС в предишния парламент. След месеци упорита работа вчера постигнахме важен успех - водещата комисия по транспорт подкрепи на първо четене нашия законопроект с подкрепата на повечето от партиите. Благодаря на народните представители от ГЕРБ-СДС за защитата на закона, както и на колегите им от БСП, ДБ-ПП и Възраждане за подкрепата при гласуването.

Надявам се скоро законът да влезе в сила и да осигурим достъп на КАТ до камерите за скорост на всички български общини. Така ще можем да инвестираме в нови устройства и да затегнем заедно контрола, за да бъде безопасно движението в българските градове", сподели по случая той във ФБ профила си.

Ето и конкретните предложения, подготвени заедно с НСОРБ: общините да могат посредством изградените от тях камери да следят за спазването на правилата за движение по пътищата, в т.ч. разрешената максимална скорост, светлинните сигнали и правилата за паркиране и престой; Наказващ орган остава МВР и неговите служби, но предложените промени ще осигурят по-голям ресурс за провеждане на ефективен пътен контрол над участниците в движението по пътищата, както в населените, така и в извън населените места; Предвижда се най-малко 70% от постъпилите средства от глоби и нарушения, установени с камери, собственост на общините, да се предоставят по бюджета на съответната община, чиято собственост са съответните камери; Глобите, събирани при констатиране на нарушения на правилата за движение по пътищата, постъпват в общинския бюджет и се разпределят за следните дейности по чл. 167, ал. 4 ЗДвП:; усъвършенстване на организацията и безопасността на движението; изграждане, поддържане, функциониране и развитие на системите за контрол с автоматизирани технически средства и системи; подпомагане издръжката на общинските органи, осъществяващи контрол по този закон; други дейности, свързани с изпълнението на ЗДвП.

Връчването на фишове ще продължи да се извършва от органите на МВР, но предлагаме то да може да се осъществява и от общински служители при извършването на административни услуги на гражданите. /БГНЕС