Интересът към женския спорт се е повишил по време на пандемията

Общественият интерес към женския спорт се е покачил по време на пандемията, като 21% от хората във Великобритания го следят повече отколкото преди 18 месеца, съобщава нов доклад, публикуван от Sky Sports и Leaders in Sport.

Повече хора са гледали женски спорт по време на пандемията в сравнение с изминалите 18 месеца.

Новото проучване показва, че зрителите са все повече концентрирани върху женски турнири, като има значително повишение в броя на мъже, наблюдавали по време на пандемията – почти четвърт от мъжете (24%) казват, че сега следят повече женски спорт отколкото преди година и половина. Докладът „Женски спорт: Реакцията срещу пандемията?“ разкрива още някои от причините, като над 2/3 (68%) от тези, които следят повече женски спорт, отбелязват, че удоволствието от телевизионно покритие е повдигнало интереса им.

Този доклад доказва, че женският спорт отново просперира и преодолява предизвикателствата на пандемията. Фантастично е да се види от тези данни, че възстановяването му е подкрепено от повишен апетит от зрителите. Успехът на Хъндред и невероятните данни за брой зрители на женската Суперлига в началото на новото телевизионно споразумение подчертават инерцията зад женския спорт. Развълнувани сме да подкрепяме и допринасяме за неговия дългосрочен успех“, каза генералният директор на Sky Sports Джонатан Лихт.

Анкетираните акцентираха върху важността от повишеното медийно отразяване на женския спорт, като 19% споделят, че новините за женски спорт са ги накарали да отворят информациите или да посетят женски спорт в последните 18 месеца, докато 41% са на мнение, че към женския спорт трябва да се отнасят по същия начин както към мъжкия, когато е на нашите телевизионни екрани. Извън телевизионното излъчване, почти половината от анкетираните настояват, че трябва да има равенство при маркетинга на мъже и жени спортисти, които се появяват в спортни реклами (49%), докато от тези, които са гледали повече женски спорт, 32% са съгласни, че са научили повече за него и звездите му през рекламни и социални мрежи.

Тук в Leaders ние проактивно искахме да повишим рекламното развитие на женския спорт чрез няколко събития, програми и серии през последните пет години – всички с целта да ускорят темпото на промяна в индустрията, която познаваме и обичаме. Докато все още има много работа за вършене, за да се достигне равенство, сме щастливи да покажем, че апетитът за гледане на женски спорт драстично се е увеличил по време на пандемията и сме горди да партнираме на Sky Sports, за да покажем тези открития на индустрията чрез нов и по-подробен доклад“, сподели генералният директор на Leaders in Sport Лаура МакКуин. /БГНЕС