Относно курсистите, които вече са стартирали своето обучение, тя обяви, че те няма да бъдат таксувани по новите тарифи, тъй като има подписани договори. Единственото, което ще трябва да бъде заплатено е практическият изпит на стройност от 52 лв. „Не прогнозирам и краен спад откъм интерес, тъй като шофирането е необходимост, но и ние няма какво да направим. Ако не увеличим цените, ще фалираме“, завърши Бондаренко.
На фона на инфлацията и повишените цени за авточасти, горивото и трудът на инструктора сме принудени да вдигнем цените на шофьорските курсове, като уточнявам, че заплатите на инструкторите не се повишават, а се обират останалите инфлационни разходи, заяви и Ивайло Славков, управителят на СБА Лозенец.
На въпроса дали се прогнозира крайно драстичен спад на курсисти, управителят заяви, че засега не се предвижда такава тенденция. „Има курсисти, които се отказват след увеличението, но те не са много на брой. Все пак всеки млад човек се нуждае от шофьорска книжка, тя е необходимост и тези хора, които са сериозни не се отказват от шофьорските курсове, затова не виждам как ще има и краен спад на интереса. Шофьорските курсове преди струваха колкото една минимална работна заплата, а сега съгласно инфлацията, те не са се вдигнали много. Още повече един телефон, дори маркови маратонки струват повече от един шофьорски курс, а книжка за шофиране се придобива веднъж“, уточни Славков.
Кандидат-шофьорите, които вече са започнали своите курсове, няма да се налага да доплащат и ще завършат своето обучение по старите цени. /БГНЕС