Instagram и Facebook въвеждат плащане за верификация на акаунт

Потребителите на Инстаграм и Фейсбук вече ще могат да плащат за верификация на акаунт със син тик, съобщи компанията майка Мета.

Meta Verified ще струва 11,99 долара (9,96 лв.) на месец в интернет или 14,99 долара за потребителите на iPhone.

Тя ще бъде достъпна в Австралия и Нова Зеландия тази седмица.

Марк Зукърбърг, главен изпълнителен директор на Meta, заяви, че този ход ще подобри сигурността и автентичността на приложенията за социални медии.

Този ход идва, след като през ноември 2022 г. Илон Мъск, собственик на Twitter, въведе премиум абонамента Twitter Blue.

Платената абонаментна услуга на Meta все още не е достъпна за фирми, но всяко физическо лице може да плати за проверка.

Значките - или "сините тикчета" - се използват като инструменти за верификация на високопоставени акаунти, за да обозначат тяхната автентичност.

Абонаментът ще даде на плащащите потребители синя значка, по-голяма видимост на публикациите им, защита от подставени лица и по-лесен достъп до обслужване на клиенти, заяви Meta в публикация на своя уебсайт.

От компанията заявиха пред Би Би Си, че промяната няма да засегне проверените преди това акаунти, но отбелязаха, че ще има увеличение на видимостта за някои по-малки потребители, които стават проверени благодарение на платената функция.

Предоставянето на достъп до синята отметка на платените потребители и преди е създавало проблеми на други платформи за социални медии.

Мета заяви, че потребителските имена в Instagram и Facebook ще трябва да съвпадат с предоставен от правителството документ за самоличност, за да бъде предоставена верификация, а потребителите ще трябва да имат профилна снимка, която включва лицето им.

Други уебсайтове като Reddit, YouTube и Discord по подобен начин използват модели, базирани на абонамент.

Meta все още не е уточнила кога функцията ще бъде разпространена в други държави, въпреки че г-н Зукърбърг заяви в публикацията, че това ще стане "скоро".

През ноември компанията обяви съкращаването на 11 000 работни места в резултат на свръхинвестициите по време на пандемията Ковида-19.

По това време г-н Зукърбърг заяви, че е прогнозирал увеличаване на растежа на Мета въз основа на ръста, който е имала по време на пандемията, но това в крайна сметка не се е случило.

"Много хора прогнозираха, че това ще бъде трайно ускорение - написа той, - аз също, затова взех решение да увеличим значително инвестициите си".

Вместо това той заяви, че "макроикономическият спад" и "засилената конкуренция" са довели до това, че приходите са били много по-ниски от очакваното.

"Сбърках и поемам отговорност за това", каза той тогава. /БГНЕС