"Фолксваген" пуска собствени батерии за електромобили

През 2020 година „Фолксваген” има намерение съвместно с шведските си партньори да започне изграждането на предприятие за производство на акумулатори в Долна Саксония.

Германският автомобилен концерн „Фолксваген” започна производството на собствени акумулаторни батерии за електромобили. В град Залцгитер беше пуснато пилотно производство на такива батерии. В концерна разчитат по този начин да натрупат необходимия опит, който ще им позволи заедно с шведската фирма „Нортволт” да развият масово производство на акумулатори.

Според председателя на надзорния съвет на концерна Ханс Дитер Пьотч, със своето производство и центъра за върхови постижения в Залцгитер, „Фолксваген” ще даде решаващ принос за развитието на производството на батерии в Германия.

„Фолксваген” и „Нортволт” планират през 2020 г. да започнат изграждането на завод за производство на акумулаторни батерии с обща мощност 16 гигаватчаса. Въвеждането в експлоатация се очаква да стане в края на 2023 – началото на 2024 година. През това време ще бъдат открити 1000 работни места, от които 700 ще бъдат в съвместната германско-шведска пилотна фирма.

Очаква се „Фолксваген” да инвестира в производството на акумулатори над 1 милиард евро.

В така наречения център за върхови постижения около 300 служители на „Фолксваген” ще се занимават с разработване и тестиране на технологичните процедури за производството на литиево-йонни акумулатори. През 2020 година отново в Залцгитер ще отвори врати предприятие за утилизацията на отработилите батерии. Като цяло, концернът ще инвестира повече от 1 милиард евро в собствено производството на акумулаторни батерии за електромобили, от които 900 милиона ще бъдат предоставени на съвместното германско-шведско предприятие.

През ноември 2019 г. ще започне производството на първия сериен електрически автомобил на германския концерн VW ID.3, след което се предвижда производството на нови модели.

През следващите 10 години на пазара може да бъдат пуснати 70 различни модели електромобили, което ще изисква голямо количество акумулаторни батерии. До момента „Фолксваген” ги доставя от азиатски производители. Мениджмънтът на немския автомобилен гигант разглежда различни варианти на изграждането на завода за акумулатори в Германия. /БГНЕС и Дойче Веле