Депутатите деполитизираха образованието на първо четене

Със 123 гласа "за", 63 "против" и с 14 "въздържали се", Народното събрание прие промени в Закона за предучилищното и училищното образование, с което депутатите деполитизираха образованието на първо четене, предаде репортер на БГНЕС.

Законопроектът цели постигане на независимост и деполитизиране на системата на предучилищното и училищното образование. Чрез предлагания законопроект ще се осигурят политическа и партийна неутралност и съответната независимост на лицата, които изпълняват педагогически функции в системата на предучилищното и училищното образование и на държавните служители в регионалните управления на образованието при изпълнение на функционалните им задължения. По този начин ще бъде ограничена възможността за оказване външно въздействие върху тях.

В рамките на дебата Драгомир Стойнев от БСП заяви, че откакто ГЕРБ са дошли на власт, са изродили образованието.

"Въпросът е не да се ограничава политическата работа на учителите, а въобще не трябва да има политическа работа. Това, което ГЕРБ насади, доведе до този законопроект", каза още Стойнев. Според него, за да се върне статутът на българския учител, той трябва да бъде независим и да не членува в ГЕРБ.

Според Деница Сачева от ГЕРБ - СДС този законопроект отваря "кутията на Пандора" и текстовете му трябва да бъдат прецизирани.

"Продължавайте да насаждате внушения, че по времето на ПП ГЕРБ нищо не се е случило в българското образование", каза Сачева. Тя изрази надежда, че натискът върху МОН за уволнения най-накрая ще спре след този законопроект.

Министър на просветата проф. Николай Денков, който присъства в пленарна зала, заяви, че ограниченията се отнасят до изпълнение на служебните задъжление.

"Моля ви, не внушавайте, че се изискват някакви други ограничения. Текстът на закона не предполага такова ограничение", каза проф. Денков. /БГНЕС