Бразилия иска светът да опознае любимата ѝ напитка

Няма друга напитка, която да олицетворява Бразилия повече от cachaça /кашаса/, съобщава Би Би Си.

Ако посетите оживен бар с приятели в гореща бразилска вечер, няма начин да не се насладите на най-популярния коктейл в страната - кайпириня, смес от кашаса, захар и лайм с много, много лед.

Тъй като баровете и ресторантите в цяла Бразилия бяха затворени за дълги периоди от миналата пролет и домакинствата нямаха право да се събират на партита, продажбите на така популярната кашаса спаднаха с почти една четвърт през 2020 г.

Производителите и лидерите в индустрията сега се надяват да увеличат поръчките за чужбина, за да компенсират загубите си. Но както признава Лучано Сади Андраде, маркетинг мениджър в Companhia Müller de Bebidas: „Винаги е било предизвикателство ... да се обясни концепцията за кашаса за външния пазар“.

И така, какво точно е кашаса? Произнесено „ka-SHAS-sa“, това е високо алкохолна напитка, която се дестилира от сок от захарна тръстика. Това, казват в Бразилия, я различава от рома, който обикновено се прави от меласа, останала след преработката на захарна тръстика в захар.

Феновете на кашасата казват, че питието е по-свежо и по-плодово от рома.

Смята се, че кашаса, която може да се произвежда само в Бразилия, е била дестилирана за първи път в страната през 1516 г. Това означава, че е предшествала производството както на рома, така и на текилата.

Смята се също за третия най-произвеждан алкохол в света след водката и китайската бяла ракия байджу.

Страната произвежда около 800 милиона литра кашаса годишно, но само около 1% се изнася в чужбина./БГНЕС