„Барби“ надви „Опенхаймер“ в бокс офисите на Северна Америка в исторически уикенд

Завърнаха ли се най-накрая филмите и киносалоните след пандемията?

"Барби" завладя боксофисите в Северна Америка през дебютния си уикенд, печелейки 155 милиона долара, показаха оценките - почти двойно повече от неговия конкурент "Опенхаймер", заел второ място, предаде АФП.

Другата половина от дългоочаквания кинематографичен уикенд „Барбенхаймер", който видя много по-мрачния биографичен филм на Universal „Опенхаймер“ на екран в същия ден и стимулира стотици хиляди да отидат на кино, донесе 80,5 милиона долара.

Случайното пускане в същия ден на двата крайно различни, но дългоочаквани продукции – емблематична кукла, готова да боядиса света в розово, и другият за учения, помогнал за изобретяването на атомната бомба – създаде феномен за поп културата.

Двамата филма също така помогнаха на кината да привлекат огромни тълпи от зрители, в помощ на една индустрия, силно засегната от пандемията, както и възхода на стрийминг услугите.

„Подтекстът на шегата на „Барбенхаймер“ е, че това не може да са два различни филма“, каза Дейвид А. Грос от Franchise Entertainment Research.

В същото време той добави: „Филмовата индустрия има много стабилен опит в излъчването на две големи ленти едновременно. Киноманите се активизират, когато има горещи филми.“

Грос подчерта, че премиерата на "Барби" е "счупила рекорди".

„Нито един комедиен филм от какъвто и да е вид не е стартирал над 85,9 милиона долара за 3-дневен уикенд“, каза той.

„Барби се превърна в това, което наричаме филм на духа на времето. Изглежда, че уцели правилната струна“, добави Грос.

„Опенхаймер“ от своя страна стартира превъзходно“, подчерта той.

Според оценки на индустрията около 200 000 души са закупили билети за двата филма в един и същи ден.

Съчетанието "Барбенхаймер" остави огромна пропаст между първите две боксофис позиции през уикенда и номер три, зает от "Звукът на свободата".

Противоречивият екшън трилър от Santa Fe Films и Angel Studios, за който критиците казват спечели 20,14 милиона долара.

Четвъртото и петото място видяха продълженията на франчайз, които напоследък доминираха в бокс офиса.

„Мисията невъзможна – Мъртво разплащане - част първа“ на Paramount, последната от дългогодишната поредица с участието на Том Круз достигна печалба от 19,5 милиона долара.

"Индиана Джоунс и реликвата на съдбата" от Disney спечели 6,7 милиона долара. /БГНЕС