Байдън се присъедини предизборно към TikTok

Президентът на САЩ Джо Байдън се присъедини със закъснение към TikTok на 11 февруари, като отбеляза дебюта си в платформата на социалната медия с 26-секунден видеоклип.


Този ход идва след острата критика на американското правителство към платформата за споделяне на видео през последните години, най-вече от страна на републиканците, но и от страна на администрацията на Байдън.

TikTok е собственост на китайската фирма ByteDance и е обвинявана от широк кръг американски политици, че е инструмент за пропаганда, използван от Пекин - нещо, което компанията яростно отрича.

В неделния видеоклип, публикуван в акаунта на кампанията @bidenhq, 81-годишният президент демократ засяга с лекота различни теми - от политиката до мача от първенството на НФЛ.

Запитан дали предпочита Супербоул или прочутото шоу на полувремето, което тази година бе оглавено от певеца Ъшър, той избира да гледа самата игра.

Запитан дали има таен заговор за фалшифициране на играта, за да може поп звездата Тейлър Суифт - която се среща със звездата на Канзас Сити Чийфс Травис Келсе - да използва славата си, за да подкрепи Байдън, президентът шеговито се впуска в необоснованата дясна конспиративна теория.

"Ще си навлека неприятности, ако ви кажа", казва той.

Позовавайки се на съображения за сигурност, редица отделни щати и федералното правителство забраниха приложението на официални правителствени устройства.

В Монтана наскоро съдия блокира стъпка на щатското правителство за пълна забрана на приложението.

Въпреки че платформата продължава да бъде обект на контрол от страна на Вашингтон, по-нататъшни федерални действия за забрана или ограничаване на използването на приложението изглежда вече не са в ход.

"Сега изглежда, че идеята за забрана се прокарваше по-скоро с цел да се извлекат политически точки, а не като сериозно усилие за законодателна дейност", заяви неотдавна пред британския вестник "Гардиън" Дейвид Грийн, адвокат по граждански права.

С наближаването на изборите платформата предоставя възможност за връзка с младите избиратели./БГНЕС