Автомобилният състезател Димитър Илиев влиза в екипа на Петков

Осемкратният рали шампион на България и организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев влиза в екипа на премиера Кирил Петков. Това съобщи самият Петков в началото на днешната координационна среща по въпросите на безопасността на движението по пътя, предаде репортер на БГНЕС.

Димитър Илиев ще стане част от Държавната агенция Безопасност на пътищата към Министерски съвет. Очаквам координацията, която трябва да става, да става през тази агенция. Очаквам проблемите, които Илиев поставя, да бъдат приоритизирани в най-голяма степен, заяви Петков пред присъстващите в Министерски съвет представители на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“, на Главна дирекция „Национална полиция“, на Агенция „Пътна инфраструктура“ и други експерти.

За съжаление България в момента е на предпоследно място по брой загинали по пътищата. Този резултат е недопустим. Това, което досега сме приели за даденост, трябва да приключи, заяви още Петков.

По думите му пътищата ни са в ужасно състояние – констатация, която е проучил и при посещението си миналата седмица в района на Витиня, където припомни за срещата си с шофьор на ТИР.

Това не е от един месец или двама месеца, а от последните пет години. Г-н Бойко Борисов казва „преброих три хиляди дупки, докато карах към София”. Как са били построени тези магистрали, за да имаме три хиляди дупки за сто дни, попита Кирил Петков и отбеляза, че милиарди лева всяка година се харчат за пътища.

Петков коментира, че пътната поддръжка е частичен лек ремонт, който не изисква толкова високо ниво на гаранция, колкото основен ремонт.

Ако правим нашите пътища през поддръжки, качеството е много по-ниско. Тази практика трябва изцяло да я променим, заяви Петков.

Той настоява да се приеме решението за разплащане максимално бързо на половината пари към пътните фирми, а останалите 50% да преминават след контрол.

Второто плащане искаме да мине през достатъчно добро ниво на проверка, не защото се съмняваме в АПИ или МРРБ, а защото тези договори са направили неправилно. Ако засиленият контрол с моменталното плащане го направим, тези три хиляди дупки ще започнат да се ремонтират, заяви още Кирил Петков. /БГНЕС