Аврамова: Пътният сектор ще стане единственият, който ще се самоиздържа

Пътният сектор ще стане единственият, който ще се самоиздържа, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, предаде репортер на БГНЕС.

Аврамова взе участие в инициирано от БСП парламентарно разискване, където бе обсъдена политиката на ръководеното от нея министерство по въвеждането в действие на електронните винетки и електронната система за таксуване на база време и изминато разстояние (ТОЛ-система).

„С реформата ще осигурим реално заплащане за използването на пътищата, при това без да се натоварва бюджетът на гражданите“, увери министър Аврамова. За пореден път тя припомни, че идеята е тежкотоварният трафик, който на практика много повече руши пътищата, да плаща за измината разстояние. „Добрата новина за всички е, че без значение дали са от ГЕРБ, БСП, някои друга партия или безпартийни, събраните около 1 млрд. лева годишно ще бъдат изразходени само и единствено за рехабилитация на пътища и за строителството на нови“, допълни още регионалният министър.

В изказването си тя бе категорична, че първоначалните проблеми с въвеждането на е-винетката вече са преодолени окончателно. „Системата работи и няма причина да се твърди, че българските граждани няма откъде да си купят електронни винетки“, заяви министърът и допълни, че тя и останалите членове на кабинета са уверени в правотата на реформата, от която според нея хората ще виждат конкретни резултати съвсем скоро.

Регионалният министър наблегна и на необходимостта от ремонт на цели 8 хил. километра от републиканската пътна мрежа, който може да се осъществи именно благодарение на въвеждането на системата. „Разбирате, че АПИ няма ресурс на тези мащабни ремонти. Такава мащабна реформа има нужда не от конфронтация, а от общи усилия. Отворени сме за критика, стига тя да не е самоцелна, а да води до добри решения“, препоръча тя на опозиция.

В хода на дискусията от БСП настояха депутатите да приемат проекторешение, предвиждащо да бъде създадена временна парламентарна комисия, която да прегледа възлагането и изпълнението на обществената поръчка за електронната система за събиране на пътни такси. От левицата поискаха комисията да бъде в състав от 10 души – по двама от всяка парламентарна група и срок да действие от 2 месеца. Второто им искане бе да се възложи на министър Аврамова ежемесечно да предоставя на комисията по регионална политика доклад за напредъка и резултатите по въвеждането на системата, но и двете не получиха одобрението на мнозинството.

Депутатите приеха предложението на ГЕРБ, което предвижда регионалният министър да представя информация на всеки два месеца пред ресорната комисия в парламента, а в срок до 31 март да бъде създаде обществен консултативен съвет по с участието на партньорски институции и браншови организации. /БГНЕС