Предпоставя се, че пътната поддръжка следва да продължи да се изпълнява по настоящите договори. Самите те страдат от редица пороци, заяви Цеков. По думите му, действията и бездействията на Агенция „Пътна инфраструктура” на практика изчегъртват всеки един опит за оздравяване на държавната политика в областта на пътищата. Той заяви, че заради констатираните нарушения следва да се търси административна и наказателна отговорност на отговорните лица.
АПИ поддържа една порочна система, допълни зам.-министърът на финансите, давайки няколко примера:
По инхаус процедури в последните години са възложени дейност и в последствие превъзложени на стойност над 3,6 млрд. лева. Налице са и данни за манипулиране на процедури за възлагане на обществени поръчки. Разходваният обществен ресурс надвиша дори прогнозните стойности на самите обществени поръчки, съобщи Цеков и добави, че най-пресният пример е възлагането магистралата Русе – Велико Търново.
Той отбеляза и нарушения по рамковите споразумения за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа. От 2019 до началото на 2021 г. са сключени 34 договора за 757 млн. лева за общ ремонт и поддръжка. /БГНЕС