Amazon, Meta поехa ангажимент за "лоялна конкуренция"

Amazon и Meta, собственик на Facebook, доброволно се ангажираха с промени в своите платформи за търговия на дребно, за да помогнат за "защита на лоялната конкуренция", съобщи британският Орган за защита на конкуренцията и пазарите (CMA), предаде АФП.


Американските онлайн гиганти приеха "набори от ангажименти" след отделни разследвания на британския регулатор относно "опасения за конкуренцията" във връзка с използването на рекламни данни от тяхна страна, заяви CMA.

CMA започна проучването на Amazon през юли 2022 г. на фона на опасенията, че фирмата злоупотребява с господстващото си положение като водеща онлайн платформа за търговия на дребно във Великобритания, като предоставя на собствения си бизнес с продавачи "несправедливо предимство" пред независимите конкуренти.

Amazon също така беше обвинена, че облагодетелства продавачи, които използват собствените ѝ услуги за складиране и доставка, а не конкурентни логистични предприятия, отбеляза CMA.

Говорител на Amazon заяви в изявление, че компанията е "работила конструктивно с CMA" по време на нейното разследване.

"Приветстваме това решение, което ще запази способността ни да обслужваме както нашите клиенти, така и над 100 000 малки и средни предприятия, които продават чрез нашия магазин в Обединеното кралство", допълва компанията.

Съобщението на CMA следва подобен резултат в Европейския съюз, който през декември обяви, че Amazon се е съгласила да прекрати считаните за антиконкурентни практики, свързани с данните на независимите продавачи.

Проверката на британския регулатор срещу Meta, започнала през юни 2021 г., е следствие и от опасенията, че компанията рискува "да има нелоялно конкурентно предимство, което може да наруши конкуренцията" на платформата Facebook Marketplace.


"Meta също така е подписала ангажименти, които ще попречат на фирмата да използва данните на своите рекламни клиенти, което означава, че предприятията и в крайна сметка потребителите са защитени", заяви CMA.

"Занапред конкурентите на Facebook Marketplace, които рекламират в платформите на Meta, могат да "откажат" данните им да бъдат използвани за подобряване на Facebook Marketplace."

Според регулатора американският гигант също така е обещал да ограничи начина, по който използва рекламните данни при разработването на своите продукти.

Това ще гарантира, че "не може да използва данните на рекламните клиенти, за да си осигури несправедливо предимство, когато се конкурира с продукти или услуги, продавани от тези рекламни клиенти".

Meta заяви, че приветства решението на CMA да прекрати разследването си след ангажиментите на фирмата да "въведе системи и контроли, предназначени да потвърдят и валидират, че данните на рекламодателите от конкурентите не се използват в Marketplace".

Мета продължава да е обект на подобно разследване от страна на Европейската комисия. /БГНЕС