Алберто Херас: Хетафе е клуб, който се разви много в последните 10 години

Хетафе е клуб, който се разви много в последните 10 години. Това заяви в интервю за БГНЕС директорът на отдел „Бизнес развитие“ в испанския елитен Хетафе Алберто Херас. Херас е един от лекторите във второто издание на семинара на Ла Лига, чийто главни организатори са Palms Bet, официален партньор на Ла Лига за България, и Фондация „Спорт в България“.

Херас стартора футболния си път преди 20 години, когато става най-младият агент, осъществил трансфер в испанската Примера Дивисион. Две години по-късно започва работа като маркетинг директор в ASAP Group, a от 2009 до 2014 е вицепрезидент на компанията. Впоследствие Херас е назначен в Хетафе, където и до днес е директор на отдел „Бизнес развитие“.

Той призна, че ситуацията на футболния пазар е коренно различна в сравнение с преди 20 години. „Да, започнахме преди 20 години на футболния пазар. Работим в Хетафе от 10 години вече. Ситуацията сега е напълно различна от тази, когато стартирахме. В Ла Лига вършим много работа, пазарът е много различен. Най-доброто в Ла Лига е финансовият контрол. Доброто разпределение на ТВ правата е много важно за различните клубове“, започна Херас.

Бизнес директорът на Хетафе бе категоричен, че силната връзка с привържениците на клуба е важна, за да може той да се развива в бъдеще. „Реал Мадрид и Барселона са големи клубове, но пазарът е коренно различен, защото Хетафе е по-млад клуб, подкрепата на привържениците е различна в сравнение с тази за грандовете. Всички фенове са честни и работливи и знаят колко трудно е за клуба. Осъзнават голямата работа, която се върши от страна на Хетафе. Тази връзка с феновете е важна за клуба в опита му да се бори с най-добрите и най-големите в Испания“.

По отношение на това какво се е променило от началото на престоя му като директор на „Бизнес развитие“ досега, Херас отвърна: „Ние променихме много в последните 10 години, откакто работя в Хетафе. За толкова време увеличихме фенската подкрепа. Преди четири години продължихме с продажбата на всички сезонни билети, а сега започнахме изграждането на новия стадион. Изграждаме и новия офис, което означава, че се увеличават работните места. Сега, например, в комуникациите последната година имахме само двама души, а сега те са 10. В маркетинг отдела и бизнес отдела бяхме само двама, а сега сме шестима. Следващият сезон ще продължим с увеличаването броя на служители, защото имаме нужда от това“.

А относно новия стадион и това кога ще бъде готов и колко струва на клуба, бизнес директорът разкри: „Ние стартираме изграждането на новия стадион в края на юни и ще са ни необходими четири години за завършването му. Сумата за построяването му е от порядъка на 40-50 млн. евро“, завърши Алберто Херас. /БГНЕС